koolhydraatarm dieet en de kwaliteit van de slaap

Koolhydraatarm dieet en kwaliteit van de slaap

De meeste onderzoeken gaan over goed slapen en de invloed er van op het gewicht.


Een universiteit in Amerika draaide het om en onderzocht wat de effecten van afvallen en een eiwitrijk dieet zijn op je nachtrust.

Langdurig te kort slapen of slaap van slechte kwaliteit kan leiden tot allerlei ziekten waaronder hart en vaat ziekten.
Omdat er veel mensen te kampen hebben met slaapproblemen is het belangrijk om te kijken hoe dit positief te beïnvloeden is.

Een gezondere levensstijl en een eiwitrijk dieet kan helpen de slaap te verbeteren volgens de onderzoekers.
Dit onderzoek draagt bij aan betere slaap.

Verder word de lijst met positieve resultaten door het eiwitrijke dieet alsmaar langer.
Hogere eiwitinname zorgt er voor dat je beter slaapt en tegelijkertijd val je ook af.

De wetenschappers ontdekten dat een dieet van weinig calorieën met een hogere inname van eiwitten vooral bij mensen van middelbare leeftijd de slaap verbetert.
Dit in vergelijking met mensen die een normale hoeveelheid eiwitten binnen kreeg.
Dit onderzoek is gedaan door de Purdue University Amerika
Denk je nu van ach dat diëten werkt toch niet bij mij.
Of je denkt dat het te zwaar is en je het toch niet kunt volhouden.
Kijk dan eens naar het volgende.
Koolhydraatarm dieet met weekmenu’s voor 50 dagen.

ja ik ben wel benieuwd