Slaapmedicatie of therapie


We zijn het ons ondertussen waarschijnlijk wel bewust dat de slaappillen ook vele bijwerkingen hebben.

Het Amerikaanse College of Physicans beveelt de artsen aan om cognitieve therapie te gaan toepassen.

Het blijkt volgens de Amerikaanse wetenschappers dat door middel van cognitieve therapie Mensen in staat zijn om het lichaam weer in de sluimerstand te zetten.

Er wordt niet bij vermeld wat er met sluimerstand bedoeld word maar we mogen aannemen dat dit de toestand van ontspannen bijna slapen is.

De methode neemt wel wat meer tijd in beslag zeggen ze maar je hebt niet de bijwerkingen van de medicijnen.

De aanbeveling is ook gepubliceerd in een voorstaand medisch tijdschrift.

Het doel hiervan is artsen aan te sporen om niet meteen medicatie voor te schijven aan de mensen met slaapproblemen.

In hun optiek moeten volwassenen tenminste zeven uren slaap per nacht hebben voor een goede gezondheid.

In Nederland heeft ongeveer tien procent van de mensen last van langdurige slaapproblemen,

En hier in Nederland word ook snel medicatie voorgeschreven.

slaapmedicatie

Slaappillen zijn een goede optie voor slaapproblemen op de korte termijn en echt onderzoek naar het resultaat na vijf tot tien weken is er nog niet genoeg gedaan.

Hoe het uitwerkt en wat het verschil is bij chronische slaapproblemen is nog niet echt te vergelijken zeggen de wetenschappers.

Toch raden ze ten zeerste aan om te kiezen voor de therapie of in ieder geval te overwegen.

Dit alleen al om de bijwerkingen van de medicatie te kunnen vermijden.

CGT is een combinatie van gedragstherapie en gesprekstherapie. Het gaat ervan uit dat het niet de gebeurtenissen zelf zijn die een mens negatieve gevoelens of een bepaald gedragspatroon bezorgen, maar de manier waarop hij dingen ziet.

Wie leert deze negatieve gedachtes anders te interpreteren, krijgt een objectievere kijk op de eigen gevoelens en waarnemingen. Hierdoor kunnen negatieve gevoelens verdwijnen en kan het gedrag veranderen.